28 de març de 2012

CIRCULAR INFORMATIVA


CURS 2011/2012 -  SEGON TRIMESTRE


Tal i com ja us vam informar a la carta de presentació, els representants de la Junta actual, prioritzarem la informació de totes les actuacions que dia a dia es van desenvolupant.


Per aquest motiu, es confecciona una CIRCULAR INFORMATIVA TRIMESTRAL amb la relació de les decisions aprovades i amb el resum de les accions més destacables.


A continuació, detallem els acords i les tasques gestionades durant aquest segon trimestre escolar:


1.- Gestió econòmica.


2.- Seguiment activitats extraescolars (de 17,00 a 18,00 hores).


3.- Confirmació auxiliar de conversa Curs 2012/2013:



Una persona de parla anglesa fa suport a les aules i col•labora dins la dinàmica diària educativa.
L’AMPA es fa càrrec del cost econòmic total d’aquesta experiència (4.000€ aprox.)
Desprès de valorar els beneficis que aporta la persona nativa als nostres fills i filles, us comuniquem que la Junta actual s’ha compromès fermament a assumir aquesta despesa per al pròxim curs.


4.- Fidelització activitat “Speak with Gerry”:



El professor natiu de llengua anglesa (auxiliar de conversa) realitza classes nocturnes per a pares i mares (dirigides a millorar i/o perfeccionar la part oral). Dimarts (nivell mig) i dijous (nivell alt) de 21,00 a 22,30 h.
Aquesta activitat ha quedat inclosa i programada pel pròxim curs 2012/2013.


5.- Organització “Master Class”:



L’activitat consisteix en que pares i mares, experts en algun tema, realitzin una sessió educativa (d’una hora aproximadament) dirigida al coneixement específic d’una matèria concreta.
L’objectiu final és la motivació dels alumnes, l’experimentació, el descobriment i, en definitiva, l’aprenentatge personal dels infants. Aquestes sessions estan autoritzades i revisades pel professorat.
Durant aquest segon trimestre s’han realitzat 2 Master Class: “Coneixement dels Ulls” i “Els colors”.



6.- Sortida Lleida Basquetbol (Fem escola, fem família, fem equip!):



El diumenge dia 5 de febrer de 2012, vam organitzar una excursió (de mig dia) al Pavelló Barris Nord de Lleida. Les famílies van poder compartir una bona experiència i, a més, van gaudir d’un gran partit.
L’AMPA va obsequiar als assistents amb crispetes i, alhora, també va sortejar 4 entrades, 1 samarreta i 2 pilotes de bàsquet.



7.- Sessions “coaching” (Fem escola, fem família, motivem-nos!):



L’AMPA ha organitzat un taller de “coaching” dirigit al professorat i als pares/mares dels alumnes.
5 sessions, dirigides per un professional en aquesta matèria (Joan Moragues), ens permeten descobrir què és el coaching i, alhora, aconseguir millores personals importants.
La valoració inicial de les 2 primeres sessions, desenvolupades al mes de març, és totalment positiva.



8.- Acords i donacions econòmiques a l’escola:



L’AMPA escolta, estudia i valora les peticions que fa la direcció de l’escola referents a les necessitats tangibles que aquesta precisa (material escolar, educatiu i/o esportiu,...).

Les donacions econòmiques permeten, sense cap dubte, a millorar la qualitat i benestar dels alumnes.

Aquest any, s’ha acordat que cal protegir l’escenari que es troba dins la sala de Les Fonts.

Es reforçaran els laterals amb material tou que eviti cops i possibles accidents.

A part, es comprarà un armari gran per la sala de reunions que hi ha dins de secretaria.

Pròximament, dins la circular del tercer trimestre, us informarem del cost d’aquestes dues entregues (actualment no tenim els pressupostos definitivament tancats).



9.- Tasques de voluntariat:



- Col•locació de la malla de sombreig situada al damunt del sorral.

- Tasques de manteniment divers i de jardineria.


10.- Programació i gestió Permanències de Setmana Santa:



Dies mes abril 2012: 2 (dilluns), 3 (dimarts), 4 (dimecres), 5 (dijous) i 10 (dimarts).

Horari: de 9,00 a 13,00hores. Preu: 6,00€/dia esporàdic o 27,00€/els 5 dies.

Servei 2 monitores. Des de P-1 fins a segon.



11.- Participació activa dins del blog del col•legi: http://carmebellpuig.blogspot.com/



Volem aprofitar aquesta circular informativa per comunicar-vos 2 DATES importants que cal que apunteu a la vostra agenda:


Dia 3 de juny (diumenge - tot el dia): Excursió final de curs


Dia 9 de juny (dissabte - de 19,00 a 00,00 h.): Festa final de curs




Està tot en marxa i la preparació funciona a bon ritme però, de moment, no us podem avançar cap detall... Les propostes són molt interessants! Reserveu aquests 2 dies al vostre calendari!


Formar part de l’AMPA implica formar part d’un grup, integrar-se en un col•lectiu, compartir i gaudir de totes les activitats que organitza i gestiona l’associació. Per aquest motiu, sol•licitem la vostra ajuda. La cohesió i l’esforç de tots els pares permet establir relacions personals satisfactòries i afavoreix la unió ferma entre escola-família.


Si el dia de la festa de final de curs esteu disposats a donar un cop de mà, podeu comunicar-ho verbalment a qualsevol membre de la Junta o podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través de:



- Bústia convencional: ubicada dins de la secretaria de l’escola.

- Adreça electrònica: www.ampavedruna@correu.bellpuig.cat



Estem treballant en noves idees, propostes i accions que afavoreixin a l’escola i als alumnes.


TOTS SOM I FEM AMPA!





Membres Junta AMPA Col•legi Mare de Déu del Carme