QUÈ HEM APRÉS
Ens aquests murasl que hem anat construïnt al llarg del projecte
veurem les coses que hem anat fent i que hem aprés
tot observant, olorant, mirant les flors i fent diferents activitats que ens fan descobrir el seu món.
Això és el que els nens recorden de les moltes coses que hem vist i aprés:
· Que les hem de cuidar molt i respectar
· Necessiten aigua, sinó amb el sol es panseixen i es moren
· No les hem de collir
· Parts de la flor: pètals, fulles, arrels, tija, pol·len , botó, pistil, estams
· A dins del pistil hi ha l’òvul
· El pol·len és enganxós
· El pol·len es troba las saquets que hi han al pistil
· La meva padrina té una flor que es diu tulipa
· A les abelles se’ls enganxa el pol·len a les potes, cau a una altra flor i la fa créixer
· Les abelles viuen en un rusc
· Les abelles van a buscar el nèctar de la flor per fer mel
· Noms de flors: gira-sol, rosa, lliri, tulipa, lliri de mar, campaneta, clavell, conillets grocs, violeta, menta, timó, rosella, margarida major, ibisc de la Xina, àloe, dàlia, romaní, iris, gladiol, digital, begònia...
· El que cuida el jardí és el jardiner o la jardinera
· Eines per cuidar el jardí: regadora, guants, rasclet, pala, tisores d’esporgar, carretó, aixolet
· Plantem una flor: necessito un test, he de posar-hi terra, he de fer un forat amb una pala, he de posar la llavor i tapar-la amb terra i després l’he de regar
· Accions: regar, plantar, esperar, cavar, collir,
· Les flors serveixen perquè: la casa estigui bonica, per olorar, per menjar, per curar, per regalar, per fer catifes de flors
· Hi ha unes flors que quan els nens tenen mal de panxa, es fa una aigua i se la beuen